De camera - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu De camera - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu

De camera

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 Oktober 2013 | Maleisië, Johor Bahru

De camera
Zoals ik al eerder vertelde had ik mijn camera in de gym laten liggen en is hij daarna door een personeelslid van de beveiliging gestolen uit het kantoor waar hij was ingeleverd. Ik werd gevraagd om dit te bespreken met de directeur van het complex en heb hem 24 uur extra gegeven om het uit te zoeken. De volgende dag werd ik gebeld met het verzoek om weer naar de vergaderzaal te komen. Nu waren hier naast de directeur ook het hoofd van de beveiliging en de zoon van de beschuldigde aanwezig. Hij was aanwezig omdat hij de laatste dagen had gemerkt dat er iets met zijn vader aan de hand was. Na het hele verhaal van hem gehoord te hebben is hij gekomen om voor zijn vader op te komen en eiste ook gelijk dat de politie wel snel ingeschakeld zou worden zodat de echte dader gepakt wordt want hij is er ten volste van overtuigd dat zijn vader onschuldig is. Zijn vader moest de camera vergoeden van de directeur. Hij wilde dit ook gaan doen omdat hij eindverantwoordelijke was en hij was de deur vergeten dicht te doen, niet in het logboek geschreven had dat er iets gevonden was en het ook vergeten aan de nachtwaker te melden. Zijn zoon was het hier niet mee eens want het is wel een maandsalaris voor die man en als je het niet hebt gedaan waarom zou je dan betalen, de volgende keer wordt de vinger dan weer naar je uitgestoken. Ik snap deze beredenering wel. Na enige tijd kwamen er toch wel weer andere details aan het licht dus de directeur wilde nogmaals 24 uur. Maar weer gedaan. Ik denk niet dat ik mijn camera ooit terug zie en ga wel degelijk aangifte doen bij de politie als dit onderzoek niets oplevert maar ik ben wel even onder de mensen geweest, haha! Zonder tv, radio en zeer beperkt internet was het toch een uitje! Na een paar dagen van iedereen aan de tand voelen heb ik uiteindelijk het geld gehad voor de camera. Welkom in Johor!
Wordt vervolgd………………..

The camera
As I have told earlier, I was stupid enough to leave my camera in the gym where it had been found and been handed in to the security office from where it was stolen by security staff! I went to have a meeting with the general director and he asked for 24 hours to investigate. I agreed and he would ring the next morning with the result. The next day I received a phone call to come down to the office. There was the director, the head of security and the son of the accused. The accused was skulking outside. The son was there to represent his father as his English was not very good and his son’s English was perfect. The son wanted to get the police involved as his father swore his innocence. The director had told the accused to pay for the camera. The A was prepared to do so as the camera was his responsibility and he forgot to lock the door, not register the lost and found in the logbook and forgot to tell the night security. Because of these errors he would pay but not because he stole the camera. To pay up would cost him a monthly wage! The son found about this as the man was clearly upset and withdrawn at home and decided to come to talk to us. The director asked again for 24 hours as a few details came alight which needed further investigating. I do not think I will ever see my camera again but I will report the theft and get the police involved if this is not cleared up soon! Mind you, it got me out of the house and meeting people, without internet, radio and television and not being able to leave the complex as there are no pedestrian paths to walk on, it killed some time! After a few days of deliberations the camera did not turn up so I have been compensated with the money for it! Welcome to Johor!

To be continued………………………


  • 21 Oktober 2013 - 21:09

    Pummie:

    Balen mop ...verders alles okee.kis

  • 21 Oktober 2013 - 21:09

    Pummie:

    Balen mop ...verders alles okee.kis

  • 22 Oktober 2013 - 08:22

    Geraldine:

    Oh, echt waardeloos dat gezeik. Wie heeft je nou dat geld voor die camera gegeven? die baas of de dief? Ik denk dat als hij dat nog niet had gedaan de camera wel boven water zou zijn gekomen. maar ja, dat zullen we nooit te weten komen, denk ik.....Ik vind het best wel een spannend boek: Yvonne en de verdwenen camera in Johor".

  • 22 Oktober 2013 - 17:16

    Harrie Schoovers:

    zo,yvonne,dit avontuur is weer achter de rug,nu is er weer tijd voor de volgende.Als ik jou was,zou ik maar een dagboek gaan schrijven.Als je daneen keer de tijd krijgt, dan heb je genoeg materiaal om een avonturen roman samen te stellen., groetjes en liefs van harrie.

  • 23 Oktober 2013 - 11:17

    Kitty Schoovers:

    Balen RTante! Gelukkg heb je geld voor een nieuwe gekregen! Maar kom eens op met de rest van alle verhalen! Hoe is het daar? Hoe bevalt het? Eten, huis, omgeving? We want more!

  • 24 Oktober 2013 - 19:03

    Jeannet:

    Leuk om weer te horen van je. Maar hoe is het daar verder??geen tv geen radio ik zou gek worden. Internet oke maar geen muziek. Hoe doe je dat?? Dikke kus xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Hallo Allemaal, Na een jaartje China wonen Paul en ik nu in Indonesie. Ik zal hier leuke verhaaltjes en foto's plaatsen om jullie allemaal op de hoogte te houden. Na Indonesie is nu Maleisie aan de beurt. Yvonne

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 24944

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2013 - 02 Oktober 2016

Een nieuw avontuur

01 December 2011 - 01 Januari 2013

Batam

Landen bezocht: