First impressions - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu First impressions - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu

First impressions

Door: yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 Oktober 2013 | Maleisië, Johor Bahru

After the Dutch version is the translation in English.

Eerste indruk
Na een redelijke goede vliegreis gehad te hebben (met dank aan de slaappillen van ma) kwamen we op Singapore aan. We werden opgehaald door een collega van Paul met een grote mooie Jaguar. Vanuit Singapore gingen we rechtstreeks naar Johor. Het was de bedoeling dat we naar het hotel zouden gaan maar in Johor stond Paul’s secretaresse op hem te wachten en vertelde trots dat we naar het appartement konden. Ik had eigenlijk wel zin in het hotel voor een paar dagen maar ja, dan maar gelijk het appartement in. Paul heeft een appartement gevonden op een soort “gated community”, wat bestaat uit een stuk of 6 torenflats, dus beveiliging als je door de poort rijdt, een pas om te scannen en beveiliging bij de deur. Niet dat het onveilig is maar dat is nou eenmaal zo. Wij wonen nu op verdieping 13A, eigenlijk moet het 14 zijn maar dat is een ongeluksnummer dus vandaar. Het liftensysteem is ook bizar, er zijn 3 liften maar alleen de middelste gaat naar 13A. Wist ik dus niet en bleef maar op en neer gaan!
Het appartement is helemaal nieuw en er heeft nog niemand gewoond. Het is zeer ruim en strak. Paul wilde een gemeubileerd appartement dus de eigenaar heeft zijn best gedaan! Een bankje, een tafeltje en een eethoek, tv, een bed, beddengoed en handdoeken, wasmachine en een strijkplank. Er was verder niets, geen kopje, lepeltje of wat dan ook. Ik heb ook een mooie kookplaat maar he wat rot, er is nog geen gas! In Indonesie woonden we op een complex dat was uitgerust voor expats, hier wonen we gewoon tussen de Maleiers dus ook geen extra’s, zo hebben we bijvoorbeeld geen heet water. In de douches zijn wel van die electrische verwarmingselementen opgehangen dus warm douchen, kunnen we wel!
Gelukkig zijn hier de winkels open tot 22.00 uur dus er maar gelijk op uit om wat spullen te kopen. Een paar kilometer hier vandaan zit een winkelcentrum met een hele grote Tesco (Engelse supermarkt net zoiets als AH) dus we kwamen met een hoop dingen thuis. Het balkon kijkt uit op een golfbaan en wat wel grappig is, het is hier natuurlijk altijd vroeg donker, ze hebben 9 holes die verlicht zijn, luxe hoor!
Verder is er hier op het complex een zwembad, stoomcabine en gym en een clubhuis, wel een dooie boel want ik heb er nog niemand gezien maar ach privé is ook wel lekker! Over het algemeen zijn de mensen hier niet zo vriendelijk als in Indonesie en China, ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb al gelijk een akkefietje, trutje ging foto’s maken en heb toen per ongeluk mijn camera in de gym laten liggen. Ik kwam hier pas op zondag, 3 dagen later, achter. Wij naar de security en warempel hij was gevonden. De man wist precies te vertellen hoe mijn camera eruit zag alleen kon hij hem niet vinden.
Ik moest maar over een half uur terug komen. Zo gezegd zo gedaan, door de persoon die er toen was werd mij verteld dat mijn camera gestolen was! Door wie dan wel, het personeel! Lekkere Security! Paul werd gelijk woedend en zei dat als mijn camera niet de volgende dag om 9.00 terug zou zijn, hij de politie er bij ging halen. Ik ben vanmorgen gaan kijken maar werd opgevangen door de directeur en in een vergaderzaal gestopt. Hij neemt het gelukkig heel serieus en stelde voor om de persoon 24 uur te geven voordat er maatregelen getroffen worden. Ik zei dat ik al een ultimatum had gesteld maar dat hadden ze hem niet verteld. Om deze man te vriend te houden ben ik met zijn voorstel akkoord gegaan, dus ik ben benieuwd. Dus even nog geen foto,s deze keer!
Wordt vervolgd……

First impressions
After a reasonable flight (thanks to the sleeping pills from my mother in law) we arrived in Singapore. We were picked up by a colleague of Paul with a beautiful Jaguar. From Singapore we left straight for Johor, Malasia. We were supposed to stay at the hotel, but in Johor we were met by Paul’s secretary who told us we could go straight to the apartment. I would not have minded a few days in the hotel but going straight to the apartment was also fine. Paul has found an apartment at a gated community, which exists out of 6 high rise towers. There is security at the entrance and security at every front door. We live on floor 13A, it is the 14th floor really but that is supposed to be an unlucky number! There are 3 lifts but only the middle one goes to 13A, something I found out the hard way!
It is a brand new apartment, nobody has lived there before, it is very spacious, big living room, 3 bedrooms, 2 bathrooms, a big kitchen and pantry and a balcony. The balcony overlooks a golf course which in the evening has flood lights! We wanted the apartment furnished and I suppose the owner tried his best but it is bare bone. A sofa, coffee table, dining table with chairs, television, washing machine and a ironing board. Not a cup or spoon to be found! At least there were towels and one bed was made! As the shops are open here till 22.00 hours we rushed out to Tesco and bought a lot of necessities. I also found out we do not have hot water in the kitchen or the bathroom sinks. There are heated shower elements so we can have a hot shower. Something else, which I do not mind too much haha, I do not have any gas so I can not cook!
The complex also has a swimming pool, a sauna, gym and a clubhouse. I have been a few times but there are not many people around, actually I have to whole place to myself! I do not know why but people are not as friendly here as they were in Indonesia. There are more aloof and distanced.
I already have some problems here. I went to the gym and took my camera and left it there by accident, which I found out three days later. I went to the security officer, he told me it had been handed in. Wow I was so happy about that. However he did not know where it was and told me to come back in half an hour. When I came back there was another man who told me it was stolen from the security office!!! Paul exploded and wanted to call in the police. However he told them they had till 9 the next morning to make sure it turned up otherwise it would be reported to the police. I went down the next morning to see if my camera had turned up and was met by the director of the complex and we had a meeting about the theft. He asked if he could have another 24 hours to investigate. I said I already gave them an ultimatum, which he had not been told, but to keep on the right side of the director I agreed. So we will see what happens. So sorry guys, no pictures this time!
Will be continued……………………………..




  • 08 Oktober 2013 - 09:08

    Kitty:

    Hee tante!

    Wat vervelend zeg van je camera. Ik mag hopen dat hij binnen 24 uur boven water komt. Echt schandalig. Fijn dat je in ieder geval meteen het appartement hebt kunnen betrekken. Zal vast wel ff wennen zijn om van een resort in een appartement te belanden maar jouw kennende komt dat vast allemaal goed!

    Geniet er lekker van, kijk al weer uit naar je volgende verhaal!

    Xxx

  • 08 Oktober 2013 - 10:25

    Yvonne :

    Nou , dat begon al goed!
    Ik hoop dat je je camera snel terug krijgt.Ik ben wel benieuwd hoe het er daar uit ziet.
    Ik hoop dat je het er snel naar je zin hebt,maar dat zal wel lukken denk ik.
    Veel plezier en succes,
    XXYvonne

  • 08 Oktober 2013 - 21:26

    Harrie Schoovers:

    Lieve Yvonne:leuk weere iets van je avonturen te lezen.Het is weer een goed begin,je maakt weer van alles mee,leuke en minder leuke dingen en oneerlijke mensen vind je over de hele wereld en ook eerlijke mensen.14 dagen geleden was er in mijn tuinhuisje ingebroken ik ging er s'morgen's vroeg naar toe en er zat een zwerver in ,deze man gebruikte het tuinhuisje voor slaapplaats,ik had ook mijn portemonnaie verloren,overal gezocht maar ik kon hem nergens vinden ,ten einde raad schreef ik naar de slaper of hij soms mijn portemonnaie gevonden had, (de man was een pool en was overdag weg) de volgende dag toen ik weer kwam,lag mijn portemonnaie op tafel,hij had hem op de tuin gevonden en al het geld een goede veertig euro zat er nog netjes in.Op zo'n manier krijg je toch weer vertrouwen in je medemens.groetjes en liefs van harrie

  • 09 Oktober 2013 - 20:06

    Yolande En Gerard:

    Hallo lieve Yvonne,
    Leuk om weer wat van je te lezen, maar ik heb het idee dat je je er nog niet helemaal lekker voelt.
    Maar jou kennende gaat dat helemaal goed komen.

    Groetjes en veel liefs KXXxs
    Yolande en Gerard.

  • 11 Oktober 2013 - 10:47

    Jeannet:

    Hallo schat
    Wat fijn om weer wat van je te horen. En wat een avontuur weer. Ik hoop dat je gauw je draai gaat vinden,maar jij als rotterdamse gaat dat lukken.
    Ik vind het tof dat we jullie via de blog kunnen volgen.
    Doe Paul een dikke knuffel en een dikke kus voor jou ...

    groetjes van Reinier en Jeannet xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Hallo Allemaal, Na een jaartje China wonen Paul en ik nu in Indonesie. Ik zal hier leuke verhaaltjes en foto's plaatsen om jullie allemaal op de hoogte te houden. Na Indonesie is nu Maleisie aan de beurt. Yvonne

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 24956

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2013 - 02 Oktober 2016

Een nieuw avontuur

01 December 2011 - 01 Januari 2013

Batam

Landen bezocht: