Bintan - Reisverslag uit Batam Centre, Indonesië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu Bintan - Reisverslag uit Batam Centre, Indonesië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu

Bintan

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

14 Januari 2013 | Indonesië, Batam Centre

We besloten om het eiland Bintan eens te gaan bezoeken. Bintan is het grootste Riau eiland en wordt vergeleken met Bali en is zeer toeristisch met prachtige resorts en stranden. We hadden Risma, mijn collegaatje meegevraagd als gids en ook omdat ze goed gezelschap is en uiteindelijk ging Cindy mijn Amerikaanse vriendin ook mee omdat haar man nachtdiensten werkt en ze het hele weekend alleen thuis zou zijn. Gezellig met z’n vieren op stap. Het is altijd makkelijker als je een lokaal persoon bij je hebt. Wij zouden normaliter met een gewone ferry zijn gegaan maar Risma zei dat het goedkoper en sneller was om met een boot te gaan die de lokale mensen gebruiken. Oke, let’s go! De lokale aankomst en vertrek “havens” zijn niet te vergelijken met de commerciële havens. Wat een armoede. Een oude lelijke loods met hier en daar eettentjes, weinig licht, onafgewerkte betonnen vloer en allemaal verkooppunten om tickets te kopen. Snapte er niet zoveel van maar dat werd duidelijk toen we naar de boot liepen. Er liggen gewoon allemaal bootjes, wel 15 stuks, die mensen vervoeren dus iedereen voorin de loods prijst zijn bootje aan. Toen ik onze boot zag, moest ik wel lachen, je moest gewoon op de punt van de boot stappen en door een klein deurtje naar binnen. Toen iedereen zonder in het water te vallen zat, vertrokken we. Wow, het was dan een vreemde boot om te zien maar het was wel een speedboot en we vlogen over het water, de punt omhoog, het leek wel of we in een raket op de kermis zaten. Na een kwartier kwamen we op Bintan aan en dat voor de prijs van 2,40! In Bintan stond er een chauffeur, die Risma geregeld had, op ons te wachten om ons naar het Nirvana Resort te brengen. Een prachtig resort, we hadden 2 chalets aan het strand. Het resort was vreselijk groot dus reed er een shuttle bus om je op alle plekken af te zetten het was erg, goed georganiseerd. Je kon veel dingen doen, te veel om op te noemen maar 1 van de dingen was olifant rijden. Jaaaa, dat lijkt me leuk. Met de shuttle bus naar het Jumbo park en kaartjes gekocht. We konden pas rond 4 uur op de olifant klimmen dus hebben we heerlijk geluncht, zijn het zwembad en de jacuzzi in gegaan, cocktails gedronken in een beach bar en toen kon het feest beginnen. Ik had een grote jongen die Ronnie heette te pakken. Een tochtje door het woud en weer terug. Wow wat zijn die dieren groot, het was een hele leuke ervaring. Terug bij de chalets bleek het vloed te worden en de golven waren reuze hoog, gaaf, gauw de zee in. We hebben vreselijk gelachen en geworsteld met de golven. Ik vind het erg dapper van Cindy want ze kan niet zwemmen en is maar 1.50 hoog maar ze ging dapper mee en werd elke keer van haar voeten getild en meegesleurd maar ze had de grootste pret! ’s-Avonds heerlijk gegeten in een restaurant en daarna naar een live band op het strand. De volgende vroeg ontbeten en gingen we gelijk weer de zee in omdat die golven gewoon onweerstaanbaar zijn. ’s-Middags naar een souvenir markt Pasar Oleh Oleh gegaan, helaas ging de hemel open en regende het verschrikkelijk. Daar geluncht en daarna weer terug naar het resort, het bleef goed regenen dus besloten we om de chauffeur te bellen om ons te komen halen. Tegen de tijd dat we naar de speedboot gingen was het weer prachtig weer en genoten we van de bootreis. We waren keurig rond half zes weer thuis. Een heerlijk relaxed weekendje zeker voor herhaling vatbaar.

• 14 Januari 2013 - 09:09

Geraldine:

Hi Yvon, wat een lekker weekend zeg! Leuke huisjes, ziet er heel knus uit. En die olifant, wat lijkt me dat raar om er op te zitten. Heb je wel weer meegemaakt! Nog ff genieten, de tijd gaat veel te snel. XXX

• 14 Januari 2013 - 17:45

Yolande:

Hoi Yvon,heel erg leuk om weer eens iets te lezen over je ervaringen.Dit is wel hoog op zo'n olifant maar trager dan wildebras.Lieve groetjes en we kijken weer uit naar je volgende bericht.XXXX

• 14 Januari 2013 - 20:04

Harrie Schoovers:

Wat een avontuurlijk weekend,Dat maak ik hier niet mee.Maar wij hebben sneeuw en we kunnen hier schaatsen dat heb jij weer niet.Maar zo iets bijzonders als dat wat jij meemaakt, dat kunnen niet veel mensen na vertellen.Yvonne , geniet er van doet voorzichtig want ik wil je wel weer een keer heelhuids terug zien groetjes aan Paul,harrie xx

• 27 Juni 2013 - 14:31

Nanny Scholten:

Hallo Yvonne, met veel plezier je verslag van Bintan gelezen.
    Je bent de enige die schrijft over de oversteek met kleine bootjes ipv met de ferry.
    Ik zou graag wat informatie daarover willen hebben.
    of anders het mailadres van Risma, ik begrijp dat zij overal van alles af weet?

Overal lees je over de grote ferry's maar jullie oversteek met de kleine boten spreekt ons meer aan.
    Wat ons opvalt is dat je niet schrijft dat jullie een visum moesten hebben.

Kan je ons meer informatie geven?
    we willen graag in september naar Singapore en Bintan.

Hele hartelijke groeten uit nederland,

groeten, Nanny