Verhuisd /Moved - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu Verhuisd /Moved - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu

Verhuisd /Moved

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 Februari 2015 | Maleisië, Johor Bahru

English version underneath Dutch blog

Zoals ik eerder vertelde, werkte ik nog steeds in Indonesie. Ik vond Masai, waar we woonden, het woord zegt het al haha, (ma)saai, een beetje saai. We woonden in een zeer modern 3 slaapkamer appartement op de 14 verdieping. Voor de Maleisiërs op 13A want 14 is hier een ongeluksgetal! Tijdens een bezoek aan Smiling Hill, waar ik destijds werkte en waar we tevens woonden in Indonesië, stelde mijn oude baas voor om terug te komen als ik me verveelde. Ik had daar wel oren naar en ging elke week op en neer tussen Maleisië en Indonesië. Na een jaar dit gedaan te hebben besloot ik om er mee te stoppen. Ik miste Paul en voelde me visite als ik “thuis” kwam en ik werd dat gereis ook spuugzat. Paul vond het heel fijn dat ik gewoon thuis bleef en we besloten om te gaan kijken naar een andere woning waar er wat meer voor mij te doen was. We waren al lid geworden van een plaatselijk resort waar we veel in het weekend kwamen. Op weg daar naar toe zag ik altijd hele mooie huizen staan en zei altijd” goh daar zou ik wel willen wonen”! Paul zei “ dan ga je toch informeren”. Zo gezegd zo gedaan. Ik kan hier in Maleisië auto rijden, tenminste als Paul de auto niet gebruikt als hij bijv. naar Singapore gaat. Zodra ik de auto een dagje had ging ik er gelijk op af, om een lang verhaal kort te maken, er was een villa vrij en we wonen hier nu vanaf 1 februari. Het is helemaal te gek, een grote villa met 4 slaapkamers, 4 badkamers, grote keuken, dining room en vrij modern ingericht. Het is een soort park met villa’s en wij hebben de eerste villa met prachtig uitzicht op de golfbaan en het hoofdgebouw. Het hoofdgebouw is in koloniale style gebouwd. Het is hier heel veilig maar dat hebben alle “woonwijken” hier, bewaking. Om bij het huis te komen vanaf de weg moet je langs 3 bewakingsposten. Hier staan mannen nog heel traditioneel gekleed. Ze hebben van die zwachtels rond hun kuiten en een pofbroek, een kraak wit overhemd met epauletten aan en een rode baret op hun hoofd. Je zou zo denken dat ze uit het leger komen! Elke keer als je langs komt salueren ze naar je! Je voelt je heel wat haha! Ik heb het hier dus reuze naar mijn zin want er is veel te doen en ik heb aanspraak. Dat tegen jezelf en het meubilair praten de hele dag is ook niet erg gezond haha. Er zijn hier 3 golfbanen, een driving range met bijbehorende faciliteiten, een manege, een bowling baan, tennis en squash banen, Olympisch zwembad, polo bad, kinderbad, pool bar, gym, sauna, 2 restaurants, mountain bike trails, voetbalveld, massage salon en ik zal best nog wel wat vergeten zoals, een bar, pool, darts, tafel tennis enz. Het personeel is hier super aardig en je hoeft maar te kikken of het wordt voor je gedaan. Bij de villa zit uiteraard, wat hier normaal is, de huishoudelijke dienst dus ik hoef nog geen vinger op te tillen om iets te doen haha. Een waar vakantie paradijsje, voor mij dan want Paul moet gewoon werken. Het resort ligt wel 2km vanaf zijn werk dus hij is er ook op vooruit gegaan en kan ’s morgens een half uur langer slapen en werkt nu ook regelmatig thuis. Kortom we zijn allebei dolblij met het nieuwe huis.

PS graag tijdig reserveren haha!

As I have told before, I was still working in Indonesia as I found the place where we lived, called Masai, een bit boring. The apartment was very nice, a modern place with 3 bedrooms on the 14th floor. Well officially we lived on 13A as 14 is an unlucky number over here. During a visit to Smiling Hill, the place where we lived and I worked, my old boss suggested I come back if I was bored in Malaysia. I liked the idea as I loved being there before and commuted every week between Malaysia and Indonesia. However after having done it for nearly a year I got fed up going up and down every week and I started to feel like a visitor when I came back to Malaysia and above all, I missed Paul. Paul was very happy for me to stay home so I stopped going to Indonesia. Now I was staying at home we decided to move to a place where there was more to do for me. We already joined a local resort so we could use the facilities in the weekends. On our way there we always passed some beautiful houses and I always said “pf I would not mind living there”. Make some enquiries was Paul’s answer! In Malaysia I can drive the car when Paul is not using it, he goes to Singapore a lot so then I have transport YES! The day when I had the car I went straight to the resort to see about living there. Well in a nutshell, we have moved here as per the 1st of February. It is fabulous! A big villa located on the golf course, 4 bedrooms, 4 bathrooms and a big kitchen, dining room, living room. We have a beautiful view on the golf course and the colonial styled clubhouse. The villa’s are located in between two holes and we have the first villa when you enter the “street”. To come on to the resort you have to pass 3 security points. Not that it is unsafe here but it is very traditional for every housing estate to have security. The security guards are very traditionally dressed. They wear a sort of bandage around their calves, plus 2 trousers, a starched white shirt with epaulettes, a red beret and an orange cravat. You would think they come straight out of the army! Each time you pass they salute you! They make you feel if you are very important haha! I love living here, there is a lot to do. Talking to myself and the furniture has its limitations! There are 3 golf courses with driving range, putting greens etc. There is a riding school, a gym, a sauna, a bowling alley, tennis and squash courts, an Olympic pool, a polo pool, a pool bar, a massage salon, 2 restaurants and a pub, a golf shop, mountain bike trails, table tennis, darts, billiards, pool and a football field and indoor and outdoor playground for kids. The staff is very friendly, they can’t do enough for you and there is always somebody around to talk to. I am very lucky as the villa comes with a housekeeping service, so I do not have to lift a finger! It is a true paradise, at least for me, Paul has to work but the resort is only 2 miles from his place of work so he has gained an extra half hour in bed in the morning haha. He also works from home more often now so we are both very happy with the move!

PS bookings well in advance please! haha


  • 12 Februari 2015 - 10:17

    Pummie:

    Fijn hoor klinkt geweldig veel geluk in je nieuwe huis gr van ons.

  • 12 Februari 2015 - 10:30

    KItty:

    Wat een leuk verhaal en wat fijn om te lezen dat jullie het allebei zo naar je zin hebben!
    Bewaar maar een kamertje voor me want ooit kom ik dat paradijsje van jullie eens grondig gebruiken ;)
    Miss You tantie! xxxx

  • 12 Februari 2015 - 10:37

    Okky:

    Klinkt goed tantetjuh! Veel plezier in het nieuwe huis.

  • 12 Februari 2015 - 14:00

    Geraldine:

    Helemaal geweldig! Jij gaat je voorlopig niet vervelen als je alles een keer wilt doen. Het ziet er ook prachtig uit zeg! Heerlijk! Fijn dat je het weer wat lekkerder gaat krijgen. Tja, het is allemaal uitproberen. XXX

  • 12 Februari 2015 - 14:00

    Geraldine:

    Helemaal geweldig! Jij gaat je voorlopig niet vervelen als je alles een keer wilt doen. Het ziet er ook prachtig uit zeg! Heerlijk! Fijn dat je het weer wat lekkerder gaat krijgen. Tja, het is allemaal uitproberen. XXX

  • 12 Februari 2015 - 14:00

    Geraldine:

    Helemaal geweldig! Jij gaat je voorlopig niet vervelen als je alles een keer wilt doen. Het ziet er ook prachtig uit zeg! Heerlijk! Fijn dat je het weer wat lekkerder gaat krijgen. Tja, het is allemaal uitproberen. XXX

  • 12 Februari 2015 - 14:00

    Geraldine:

    Helemaal geweldig! Jij gaat je voorlopig niet vervelen als je alles een keer wilt doen. Het ziet er ook prachtig uit zeg! Heerlijk! Fijn dat je het weer wat lekkerder gaat krijgen. Tja, het is allemaal uitproberen. XXX

  • 12 Februari 2015 - 14:01

    Geraldine:

    TUURLIJK! Gelijk 4x plaatsen..........hahahaha

  • 12 Februari 2015 - 14:19

    Bea:

    Wat fijn dat jullie weer lekker gezellig samen zijn, 't klinkt geweldig en zo te zien kom je echt niks te kort. Geniet er maar van. Lieve groetjes van Jasmine, Stewart en mij XX

  • 12 Februari 2015 - 17:25

    Jeannet En Reinier:

    He wijfie wat een super leuk verhaal weer. En wat fijn dat je je daar veel fijner voelt en lekker dicht bij je mannetje bent. Even overleg gehad met Reinier over vakantie bij jullie ,maar ja Murcia is met de bus te doen en je weet vliegtuigen en Reinier is geen combi.hahahaha

  • 14 Februari 2015 - 13:12

    Harrie Schoovers:

    yvonne en paul,we wensen jullie veel geluk in je nieuwe woning,jullie maken van alkles mee,geweldig hoor.,lieve groetjes van jopie en harrie

  • 15 Februari 2015 - 00:09

    Monique:

    Hoi Yvonne & Paul,
    Goh, je maakt wel wat mee Yvonne... Geniet er maar van hoor, het leven is maar kort... Het leven is zeker niet saai aldaar... Je doet daar veel levenservaring en omgevingservaring op, heel interessant voor een fotograaf-fan zoals ik...
    Groetjes, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Hallo Allemaal, Na een jaartje China wonen Paul en ik nu in Indonesie. Ik zal hier leuke verhaaltjes en foto's plaatsen om jullie allemaal op de hoogte te houden. Na Indonesie is nu Maleisie aan de beurt. Yvonne

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 2532
Totaal aantal bezoekers 24932

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2013 - 02 Oktober 2016

Een nieuw avontuur

01 December 2011 - 01 Januari 2013

Batam

Landen bezocht: