Bit of this and bit of that! - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu Bit of this and bit of that! - Reisverslag uit Johor Bahru, Maleisië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu

Bit of this and bit of that!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 April 2014 | Maleisië, Johor Bahru

English version at the bottom.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven, niet dat ik helemaal niets mee maak maar het is voornamelijk routine en wie zit daar nou op te wachten. Ik krijg ook weinig reacties waaruit blijkt dat het waarschijnlijk niet gelezen wordt en dan vind ik het zonde van mijn tijd en moeite.
Ik snap dat sommige dingen die voor mij routine zijn natuurlijk in Europa niet zo zijn! Dagelijkse dingen voor mij zijn; wakker worden door hanengekraai (geldt ook voor jullie he Marianne en Theo), ontbijten bij het zwembad, zwemmen, zonnebaden, ratten of kakkerlakken die langs je heen schieten, altijd zonneschijn en warmte, mensen die op straat in de pyjama lopen, kleine kinderen die allemaal op mij af komen om te High fiven, geen warm water om af te wassen, met een soort spido wekelijks van Indonesie naar Maleisie varen, achterop een scooter rondrijden met mijn vriendin en dan ook bijvoorbeeld 5 op een scooter zien waaronder ook babies, wcpapier niet doortrekken maar in een mandje gooien, de Iman 5x per dag horen, geen kraanwater drinken, Mister genoemd worden (in Indonesie is er geen verschil tussen hij en zij) en zo zijn er nog wel meer dingen waar je aan went.

Ik heb in Januari weer mee gespeeld als figurant in een film. Het was een soort James Bond film, Joker game. De film werd gemaakt door een Japanse filmproductie dus je kon niet veel verstaan! Het speelde zich af in de jaren 30. Deze crew was lang zo streng niet als die van Seragoon road, hier werd niet echt gekeken naar sieraden of nagellak er was zelfs een man met een piercing. Ik mocht weer mijn eigen kleding dragen, dit mocht op die andere productie ook en dat speelde zich af in de jaren 60, haha wat een “fashion victim” ik word echt gezocht door de modepolitie!

Ik heb ook nog een op een beurs gestaan in Singapore. Pauls bedrijf had er een stand dus ik mocht ook mee en fungeerde als gastvrouw. We zaten in die week in een hotel op Sentosa, een soort mix tussen de Efteling en Disney World. Een heel leuk park met heel veel attracties waaronder ook het grootste aquarium ter wereld. De week van de beurs hadden we niet echt veel tijd om deze dingen te bezoeken maar een paar weken geleden moest Paul weer voor zaken in Singapore zijn en was weer in Sentosa geboekt voor een week, ik dus ook weer mee en deze keer om lekker een weekje te luieren.

We zijn ook nog een weekend naar Melakka geweest. Leuke stad waar eeuwen geleden de Nederlanders de baas waren, er zijn nog veel monumenten uit die tijd te zien met Nederlandse namen. Het is ongeveer 2 uur rijden vanaf Johor en de wegen in Maleisie zijn bijzonder goed. Het was een mooie route helemaal door de palm plantages heen. Wij verbleven in het Heerenhuis, een oude koopvaardijwoning uit die tijd. Het is nu een hotel maar volgens mij heeft het al het meubilair nog uit die tijd. Ik noemde het “het kraakpand”, het was te authentiek! Wat een oude troep, we hadden een hemelbed wat aan alle kanten kraakte en de hemel zag er ook niet erg stevig uit. Nog van die oude zware dekens en een houten vloer met heel veel houtrot. Geen gordijnen maar luiken voor de ramen. Op de overloop stond een teiltje voor het geval het ging regenen! Vergane glorie, maar de mensen waren vreselijk aardig en het had ook wel weer wat!

Ik ben momenteel in Maleisie, hier wordt geen Pasen gevierd in tegenstelling tot Indonesie, waar elke feestdag van elk geloof wordt gerespecteerd, dat zijn dus heel veel vrije dagen! Niet dat ik die echt nodig heb want het leven hier is 1 grote vakantie! Ik doe af en toe wel wat hoor, als ik thuis ben in Maleisie dan doe ik het huishouden. Schoonmaken, wassen, strijken enz. De meisjes in Indonesie vinden dit heel raar. In Indonesie wordt alles voor mij gedaan dus als ik zeg dat ik dat allemaal zelf doe in Maleisie snappen ze dat echt niet! Een blanke die dat zelf doet, ongehoord!!!
Wordt vervolgd………

It has been awhile since I have written a blog. I only get a few reactions which may imply that it is not being read in which case I find it a waste of time. Also many things have become routine, like life for most everybody, so do you want to read about that?

Of course some things that have become routine are not routine for people in Europe; having cockerels as an alarm clock, dodging rats and cockroaches, having breakfast at the poolside most mornings, swimming, sunbathing, being called mister (in Indonesia there is no difference between he or she), always hot and sunny weather, not drinking tap water, not flushing toilet paper but throwing it in a waste bin instead, going up and down on a cruise ferry between Indonesia and Malasia, doing high fives with the local kids the minute they see me, being on the back of a motorbike with my friend praying for dear life weaving through the traffic which is horrific, seeing 4-5 people on a scooter without helmets and often holding babies, not having hot water to wash dishes and clothing, seeing people who are walking in the street wearing pajamas and there are many more such things which you get used to.

In January I was an extra again in a movie called Joker Game, a sort of James Bond movie which was set in the 1930. It was being made by a Japanese company. They were not as strict as the other company which shot Serangoon Road. They did not check your jewelry or nail polish, there was even a guy with a piercing! So a bit lower budget! I could wear my own clothes again, which was nice but also worrying¸ what a fashion victim! On Serangoon road I could also wear my own clothes and that was set in 1960! I will not be surprised if the fashion police are looking for me!

Last month I actually worked at a tradeshow in Singapore, Paul’s company had a booth at the show. I was asked to be a hostess. It was great fun and I met a lot of people. We stayed at a hotel at the Sentosa resort, an entertainment park with many attractions and restaurants. Unfortunately we did not have much time to see some of the attractions. However two weeks ago Paul went again for business to Singapore and stayed again in Sentosa and of course I went with him so I did have the time to have a good look around. They have the biggest sea aquarium in the world, beautiful! The week flew by as many nice things do.

We have also visited Melakka, a former Dutch settlement. It is only a 2 hours drive from Johor and the roads are very good in Malasia, a beautiful route right through the palm plantations. There are still many Dutch buildings and many Dutch names in Melakka. We actually stayed in a hotel called the “Heeren huis” a former house owned by merchant seamen. Well I think it has not been changed since. All very old and dilapidated furniture, a bed that was about to collapse, wooden floor with woodworm and old heavy blankets on the bed. However the people were very friendly and it had its charm in a way.

At the moment I am in Malasia, here there are no Easter celebrations. A bit different from Indonesia where all the holidays of every religion are being respected, which means mega many holidays! Not that I need any, life over here is one big holiday! However when I go back to Malasia, the girls are flabbergasted to hear I go home and do the washing, ironing, cleaning etc. Very funny really as in Indonesia everything gets done for me. They can not believe a white person does all those things themselves haha.
Will be continued……………………..

  • 21 April 2014 - 14:55

    Geraldine:

    Ik snap je beredenering betreft het schrijven van een blog. Ik loop er ook tegenaan. Ik zit er ook over te denken om te stoppen. Het gekke is dat je op te teller van deze site kan zien hoeveel mensen hebben gekeken en dat strookt totaal niet met de reacties. Dus bij deze roep ik de lezers ook op om gewoon een reactie te geven. Het hoeft niet lang of interessant te zijn (mag wel), maar laat weten dat je het gelezen hebt. De reactie word gewaardeerd, dus laat zien dat de blog ook gewaardeerd wordt.
    Ik vond het leuk je blog te lezen en je foto's te zien. En ik vind het heel leuk wat van je te horen! XXX

  • 21 April 2014 - 15:14

    Geraldine:

    I understand your reasoning involves writing a blog. I'm also thinking about to stop. The crazy thing is that you can see how many people have looked on this site. So with this, I urge the readers to give simply a reaction. It dosn't have to be long or interesting, but let know that you've read it. The reaction wil be appreciated , the blog is also appreciated. I enjoyed reading your blog and seeing your photos. And I really like what to hear from you! XXX i am sorry i am not that good in Englisch but i hope the Englisch readers understand my message. :-)

  • 21 April 2014 - 17:40

    Harrie Schoovers:

    Yvonne,ik vind het in ieder geval leuk om iets van je te horen,dat hoef niet dikwijls te zijn,als ik maar af en toe hoor, dat alles goed met je gaat.,zo hebben roel en ik ook telefonisch contact met elkaar,dat is misschien 2 keer per jaar.,maar dat voelt op dat moment goed en warm aan.Met jou is dat gevoel er ook.Groetjes aan Paul en tot de volgende keer. harrie liefs en een dikke kus. xxx

  • 21 April 2014 - 19:28

    Wilma:

    Tjonge jonge wat een leventje.wie had dat ooit voorzien .geniet er maar van .kusssss pummie.

  • 21 April 2014 - 20:23

    Bea:

    Hoi Yvonne, ja natuurlijk worden jouw verslagjes gelezen, en ook al vind jij het misschien niet zo interessant, wij wel hoor, het is altijd wel leuk om te lezen over al je avontuurtjes. Je bent wel lekker met je neus in de boter gevallen en ik ben blij voor jou dat je zo lekker van het leven kan genieten. Alwel ik moet zeggen dat ik misschien toch wel een ietsie-pietsie jalours ben haha. Dus blijf lekker van die leuke verhaaltjes schrijven, het is echt heel erg gewaardeerd. Liefs en groetjes aan Paul

  • 22 April 2014 - 09:03

    Kitty:

    Hallo lieve tante! Nou ik lees je berichtjes altijd en trouw en 6x opnieuw :) Begrijp dat je misschien niet altijd de motivatie hebt maar ik zou zeggen keep going! Ik zou trouwens Ome Harry er ook tussen staan! Leuk hoor :) Volgens mij leid je het beste leven daar. Geniet er lekker van, ik kijk alweer uit naar je volgende blog! Dikke knuffel, I miss You (L)

  • 22 April 2014 - 10:00

    Tiny Nuchelmans:

    He Yvonne en Paul

    Ik lees je verslagen altijd en vind ze ook erg leuk. Het is net iets uit een andere wereld.
    Wij hier in Nederland lezen je day to day routine en die staat zo ver van ons af dat het gewoon grappig is. Ik zit nu op kantoor met toch een vest aan, het is weliswaar best lekker weer maar zo vroeg op de dag best nog frisjes, en dan lees ik dat jij altijd de zon hebt schijnen, maar ik weet niet of ik met je zou willen ruilen (kakkerlakken, ratten zijn niet echt mijn ding hahaha).

    Ik lees je blog met veel plezier en ik hoop dat je er mee doorgaat.
    kusjes en knuffels van Jos en mij

    xxTiny

  • 22 April 2014 - 13:36

    Evelyn:

    Hay hay!!!

    Het gaat je best af daar.. Ik lees ook altijd je berichtjes hoor Yvonne, maar ik ben 'ook' zeer laks met reageren erop :).. Dus ga maar lekker door met schrijven, zo worden we af en toe aan het dagelijks (hard werkende :) haha heeeerlijk!! ) leventje hier meegezogen in de heerlijke sfeer van daar!!

    Genietse maar van al dat moois, luxe en al dat je mee mag maken..

    grtjes eef

  • 22 April 2014 - 22:20

    Anda & Lex:

    hi Yvonne, jouw berichten zijn altijd leuk om te lezen omdat het idd een heel ander leven is wat jij daar lijdt of leid? haha. Hier gaat alles z'n gangetje. De operatie van Lex zijn enkel in december is goed verlopen en hij is bezig met revalideren. Alleen is nu, zoals verwacht, zijn rechterknie ook aan vervanging toe. Hij probeert deze ingreep uit te stellen tot november i.v.m. vakantie, zomer, werk etc. maar of dat ook gaat lukken??? Golfen hebben wij dit jaar nog niet gedaan. Helaas.
    Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat. Hartelijke groeten en knuffels van ons.xxxxx

  • 23 April 2014 - 10:05

    Jeannet:

    He meisje wat heerlijk om weer een verslag te lezen.
    Joh wat leef jij in een andere wereld. En wat maak je dingen mee waar andere van dromen.
    Leuk om dat allemaal te lezen. Blijf vooral je stukjes schrijven en met jou humor erin zit ik van begin tot het eind te lachen.
    Ik hoop jullie weer te zien in Mosa. Dat lijkt me weer helemaal toppie.
    Doe Paul de groetjes en een dikke knuffel van ons. Xxx

  • 23 April 2014 - 16:22

    Janny Rasmussen:

    Hoi Yvonne en Paul,
    Leuk weer wat van je te horen en te lezen!
    Je voelt je daar weer helemaal als een vis in het water, leuk hoor.
    Ik moet er niet aan denken dat de ratten,kakkerlakken enz zo rond me heen lopen brrrr....
    En sta ook graag onder een lekkere warme douche....
    Voor de rest lijkt het me wel een giga mooie ervaring, blijven jullie nog lang daar voor de zaken van Paul?
    Bij ons alles zijn gangetje, nu lekker druk weer op ons bedrijf, het is pupstijd.
    Begin Augustus gaan we weer naar Mosa, komen jullie er nog deze zomer, of dit jaar?
    Groetjes ook aan Paul en tot gauw weer eens, of tot schrijfs.
    Klaus en Janny

  • 24 April 2014 - 20:56

    Bonnie Ugen:

    Hoi Yvonne,

    Uiteraard volg ik je verslagen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook wel eens een heb overgeslagen, maar ik vind het zeker leuk van jullie te horen. Het geeft toch een soort verbondenheid.
    Wel gaaf zeg altijd mooi weer, maar dat ongedierte ..... bah, bah laat maar. Ik zit hier niet echt op te wachten.
    Inmiddels zit ik weer zonder baan. We zijn per 12 december jl. verhuisd naar een nieuwe koopwoning en 2 dagen nadat we gekocht hadden, hoorde ik dat mijn contract niet werd verlengd. Balen man, maar we wonen hier heerlijk rustig en de woning is compact met een logeerkamer boven en verder alles op de begane grond.
    Ook zijn we op 10 februari jl. Opa en Oma geworden van een heerlijk manneke genaamd Jairo.
    In augustus gaan wij op vakantie met de MG samen met Jos en Tiny. Jos heeft een mooie route uitgezet en alle hotels geboekt. Super gaaf. We verheugen ons er erg op. Ook heeft onze MG inmiddels een nieuwe koppakking en distributieriem. Je snapt het al, dat kostte weer een aardige duit, maar we hopen er nu weer volop van te kunnen genieten. Uiteraard kunnen we niet zo veel rijden als we zouden willen, want de benzineprijzen zijn hier echt niet meer leuk. € 1,72 per liter en je zult begrijpen dat zonder baan niet alles kan.
    Doe Paul de groeten van ons een veel plezier daar.
    Groetjes
    Gerrit en Bonnie

  • 26 April 2014 - 08:18

    Hélène :

    hoi Yvonne
    natuurlijk worden je verslagen gelezen
    ik vind het altijd leuk om iets van je te horen
    wij gaan ook weer bijna op vakantie 23 mei voor 5 weken
    alleen niet zo lux als jij wij hebben geen prive zwembad wij gaan met de caravan

    doe paul de groetjes van ons
    ad Hélène
    Jean-Paul

  • 28 April 2014 - 20:08

    Liesbet:

    Hoi Yvonne en Paul,

    Dank je wel voor je up date.
    Altijd leuk om iets van jullie te horen.
    Het is gewoon gaaf dat jullie zo genieten daar ver weg.
    Zoals altijd, hier bij ons gaat ook het gewone leven verder.

    Blijf aub doorgaan met je reis verslagen het is altijd leuk om te lezen wat jullie weer meegemaakt hebben.

    Hopelijk tot gauw (als jullie weer in Nederland zijn).

    Dikke kus.
    Frank & Liesbet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Hallo Allemaal, Na een jaartje China wonen Paul en ik nu in Indonesie. Ik zal hier leuke verhaaltjes en foto's plaatsen om jullie allemaal op de hoogte te houden. Na Indonesie is nu Maleisie aan de beurt. Yvonne

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 2293
Totaal aantal bezoekers 24930

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2013 - 02 Oktober 2016

Een nieuw avontuur

01 December 2011 - 01 Januari 2013

Batam

Landen bezocht: