Weer een dagje hard werken, haha! - Reisverslag uit Batam Centre, Indonesië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu Weer een dagje hard werken, haha! - Reisverslag uit Batam Centre, Indonesië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu

Weer een dagje hard werken, haha!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 November 2012 | Indonesië, Batam Centre

De filmploeg van Serangoon Road is nog steeds druk bezig met de opnames maar hebben moeite om blanke expats te vinden die beschikbaar zijn om als figurant te fungeren. De meerderheid is mannen die werken en vrouwen zijn schaars hier. Ik werd dus wederom door mijn agent gebeld of ik weer beschikbaar was. Natuurlijk, ik werk dan wel maar dat is zo flexibel, geen probleem om er een dag tussen uit te piepen, of tidak apa apa zoals ze hier zeggen! Mijn agent kwam mij netjes om 9.00 uur ophalen, hij had ook nog 3 Kroatische mannen aan de haak geslagen en mijn ex-man Harrie was ook weer van de partij. We gingen eerst ontbijten in de studio en toen door naar de locatie. Dit was een prachtig resort bij de marina. (Hetzelfde resort waar Jasmina en ik zijn geweest op haar verjaardag, dus misschien herken je het wel Jas). De straat scènes waren leuk maar dit was helemaal geweldig. Het was niet zo druk met extra’s want het waren voornamelijk blanken. Het tekort aan vrouwen was aangevuld door er een aantal uit Singapore over te laten komen. We waren in een country club aan het lunchen, dineren en lekker rond aan het hangen. Nou daar ben ik een ster in dus deze rol was op mijn buik geschreven! Tussen het rondhangen en wachten konden we lekker in de zeer comfortabele sofa’s luieren en het was echt heel gezellig. De vrouwen uit Singapore waren wel een beetje van de high society, vrouwen van ambassadeurs, hoge pieten uit het leger enz. Maar wel hele leuke vrouwen en we hadden een hele leuke band met elkaar. Ik raakte in gesprek met een vrouwtje en het bleek dat zij geboren is in……… Rotterdam. Ze is wel op haar vierde naar Canada verhuisd en spreekt amper Nederlands maar is officieel nog steeds Nederlandse! Heb er ineens weer 8 vriendinnen bij! We werden in dagkleding gestoken en ik had een jurkje aangetrokken dat ik wel een beetje uit die tijd vond met de hoop gewoon mijn eigen jurk aan te mogen houden. Dat is gelukt. Lekker, ook had ik maar wat sieraden zoals pareltjes aangedaan. Die deden het ook goed in die tijd dus ook dat werd goed gekeurd. Make-up en haren doen en klaar. Mijn haar werd weer in een mooie knot gedaan en met zoveel haarlak bespoten dat het net voelt alsof ik een valhelm ophad. Ik ben er mee naar bed gegaan en toen ik de volgende ochtend wakker werd zat het nog precies het zelfde, geen haartje verschoven! Tijdens een scene in het restaurant moest ik met een man plaats nemen en gezellig zachtjes een gesprek voeren. De standaard vraag is hier altijd “Where are you from”? Hij zei “ Holland”! Neeeee! Hij woonde hier al 3 jaar maar komt niet veel in het uitgaanscircuit. Nou dat gezellig keutelen ging gelijk van een leien dakje in het Nederlands natuurlijk. Heel gezellig, vond het jammer toen ik weer een echtscheiding had en later weer aan een Kroaat gekoppeld werd.
Voor de avondscenes werden de dames in baljurken gestoken. Echt leuk, je voelt je net een prinses, jammer van mijn nieuwe echtgenoot! Dat was hard werk zeg, ik kon hem al amper verstaan tijdens een gewoon gesprek en dan nog eens moeten fluisteren! Hij was moe, zat een meter onderuit gezakt van de tafel af en zat maar om zich heen te kijken. Niet erg geanimeerd dus! Ik ben maar gaan mimen, van lul ga toch eens recht op zitten, doe eens een beetje gezellig enz. enz. Hij keek maar raar en zei dan uhg ugh. Tijdens een pauze zei ik tegen hem dat als hij niet een beetje gezellig deed mensen misschien wel denken dat wij al 30 jaar getrouwd zijn en elkaar niets meer te vertellen hebben. Nou ja, is eigenlijk wel realistisch haha! Om half 11 werd er geroepen “it is a wrap” en zat ons dagje filmen er weer op. Gezien ze constant op zoek zijn naar blanke vrouwen bestaat de kans dat ik wel weer gevraagd zal worden en misschien zelfs met het verzoek om naar Singapore te komen want daar gaat het filmen eind november weer verder. Leuk, zou ik zeker doen! Gezien wij niet op de set filmden hingen er nergens borden dat er niet gefilmd of gefotografeerd mocht worden dus heb ik deze keer wat meer foto’s kunnen maken.


  • 01 November 2012 - 04:06

    Geraldine:

    Yvonne, je bent lekker aan het bloggen geslagen! hahahaha. Leuk verslag, en wat leuk weer om mee te maken lijkt me. Zo kom je weer eens andere mensen tegen!

  • 01 November 2012 - 16:39

    H.Schoovers:

    nou Yvonne,je wordt een ster is de film voor de televisie of voor de bioscoop.,leuk,dat je zoveel nieuwe indrukken op doet.Je leventje is weer totaal anders dan in China.Geniet er maar van,n ik ben bnieuwd naar je volgende avonturen,groetes harrie xx

  • 07 November 2012 - 09:22

    Bonnie Ugen:

    Ha Filmster,
    Je moet niet naast je schoenen gaan lopen hè? Straks wil je ons niet meer kennen. Grapje natuurlijk. Leuk verslag. We volgen het op groooooooooooooooote afstand.
    Groetjes
    Bonnie

  • 13 November 2012 - 06:45

    Casandra:

    Hoi Yvonne,

    Hoe gaat het met je? Zo te lezen gaat het erg goed en verveel je je geen moment! Echt super leuk om mee te maken lijkt me. Hoe gaat het voor de rest op Batam? Wanneer ben je een keer in Singapore te vinden? Doe de groetjes aan Paul.

    Liefs,
    Casandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Hallo Allemaal, Na een jaartje China wonen Paul en ik nu in Indonesie. Ik zal hier leuke verhaaltjes en foto's plaatsen om jullie allemaal op de hoogte te houden. Na Indonesie is nu Maleisie aan de beurt. Yvonne

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 872
Totaal aantal bezoekers 24937

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2013 - 02 Oktober 2016

Een nieuw avontuur

01 December 2011 - 01 Januari 2013

Batam

Landen bezocht: