van alles wat - Reisverslag uit Batam Centre, Indonesië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu van alles wat - Reisverslag uit Batam Centre, Indonesië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu

van alles wat

Door: yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 Oktober 2012 | Indonesië, Batam Centre

Zoals je heb gemerkt schrijf ik niet meer veel op mijn blog. Niet dat het hier saai is. Het is hier nog steeds geweldig maar het is gewoon het dagelijks leven voor mij en ik denk niet dat iedereen er op zit te wachten om te horen hoe ik elke dag van het prachtige weer geniet en in het zwembad rondhang. We hebben ondertussen visite gehad van Nathalie en Roel, dat was erg gezellig en hebben het gebruikelijke gedaan. Massages, eilanden bezoeken, veel dingen die ik al eerder beschreven heb. Wat erg leuk was voor Roel is dat hij hier in een politieauto heeft gereden met zwaailicht en alles erop en eraan. Dit via een man die ik hier via mijn werk ken. Hij is waarschijnlijk de rijkste man in Batam en kan alles regelen. Zelfs een ritje in een politieauto! Ik heb ondertussen een scooter aangeschaft ondanks het tegenstribbelen van Paul. Het verkeer is hier idd levensgevaarlijk, vooral op een scooter en als je dan ook nog blank bent is het nog linker. Wat bij een ongeluk, maakt niet uit wiens schuld het is, de blanke betaalt! Paul is bang dat ik een ongeluk krijg maar ik rijd niet in 7 sloten te gelijk. Ik gebruik de scooter voornamelijk om naar Goodies te gaan. Het restaurant waar ik werk wat onderaan de heuvel ligt. Het heet wel Smiling Hill maar het lachen vergaat je snel als je naar boven loopt! Helaas had ik na 2 dagen al een “ongelukje”! Ik parkeerde naast een andere scooter en stapte af en raakte de uitlaat van de scooter die naast mij stond! Die bleek dus net gebruikt te zijn en nu heb ik een zeer mooie brandblaar! Wat ook wel spectaculair was was het vinden van een boa constrictor. Waar het beest vandaan kwam weet niemand maar het was wel een joekel en werd onder veel geschreeuw van de lokale vrouwen, door de mannen gevangen. Ik vroeg heel naïef of ze hem ergens vrij gingen laten. Haha, echt niet, de arme stumper lag ‘-avonds op iemand zijn bord!


  • 12 Oktober 2012 - 10:55

    Ria Van Gurp:

    Hoi Yvonne alles goed lees ik en altijd mooi weer !! dat is hier niet het geval wij gaan langzaam de winter in met buien wind en ook nog wel zon hoor .
    Je had op facebook gezien dat Toon een hole in one heeft geslagen ,was wel leuk Ad en Jeanne Veeke kwamen een keer op de Turfvaert spelen dus die waren er bij .
    Ik was weer voor het eerst aan het spelen ben 3 weken niet geweest was erg duizelig ,het is nog niet helemaal beter hoor maar het gaat wel weer . verder is hier alles hetzelfde . Ik ben ook op De Stok geweest met het toernooi voor de kankerbestrijding was weer wel leuk al die dames heel gezellig .

    Nu ben je van hier ook weer wat op de hoogte ,Groetjes van Toon en mij ook aan Paul.


    xxxRia

  • 12 Oktober 2012 - 11:22

    Geraldine:

    Hi Yvon,
    Toch weer leuk wat van je te horen. Ik vind het heerlijk je verhalen te lezen ook al is het in jouw gevoel zo "heel gewoon". Maar dat is het natuurlijk niet, want jij geniet er ook nog steeds van en dat is toch heerlijk! Je kan mij niet genoeg schrijven dat je van die leuke dingen doet, lekker zwemmen en het naar je zin hebben. Niet bang zijn dat niemand het je gunt want daar geloof ik niks van. En wie ziet er nou een boa constrictor? En wie heeft er nou weer zo'n super blaar op z'n been. Dat kan natuurlijk alleen maar Yvonne zijn. Oh, tis echt heftig hoor, die blaar. Maar bij jou is het dan ook gelijk weer over de top. Ik kan me die muggenbulten nog herinneren van jou....pffff, heb heb je toen zitten krabben zeg! Nou meissie, schrijf van die 'gewone dingen' maar een super leuk verhaal. Ik vind het heerlijk om te lezen! XXX

  • 12 Oktober 2012 - 17:32

    Harrie Schoovers:

    Zo meisje,een tijd niets van je gehoord,ik ben blij iets van je te lezen.Je had pech m et die brandblaar op je been,maar dat had mij ook kunnen gebeuren.Je had het over roel en Nathalie.Ik ben direct Roel gaan bellen,maar ik kreeg geen gehoor.Het zal je broertje wel niet zijn.Want die ken ik alleen maar als Roel en Wilma, en ik weet niet hoe het vriendinnetje van Okkie heet..Ja,jij ziet plotseling een boa.,het lijkt mij wel griezelig,Mijn buurjongen houdt ook slangen,maar ik moet er niets van hebben.Je beleeft van alles ,je bent zo,n avonturierster.wat zal je nederland saai vinden als je weer hier zou komen wonen.Maar ik hoop je toch weer eens hier te zien.groetjes aan paul tot de volgend keer ,liefs harrie xx

  • 15 Oktober 2012 - 09:19

    Tiny Nuchelmans:

    He Yvonne

    Ben blij dat je het nog steeds heel erg naar je zin hebt in dat verre land, ik zou al afgehaakt zijn na die slang. Het zonnetje lijkt me wel fijn om iedere dag te begroeten. Hier begint alles weer in de stemming te komen van het najaar/winter dus veel wind en regen en bladeren die gaan vallen. Ik heb er niet zo'n moeitje mee is wel een beetje mijn seizoen.Gisteren lekker met mijn kleinzoon het bos in geweest en we hebben bij iedere eikel en apart blaadje even stilgestaan om te bewonderen (hij is net 2 dus overal van onder de indruk) Ons tweede kleinkind is onderweg en zal ronde de feestdagen geboren gaan worden ud we krijgen die fase over 2 jaar weer ach ja hoort erbij.

    Heeeel veeeel groetjes voor jou en Paul
    xx Tiny

  • 17 Oktober 2012 - 19:51

    Bonnie:

    Hoi Yvonne,
    Ik ben echt verschrikkelijk bang voor slangen. Volgens mij ben ik in een vorig leven door een slang opgegeten of zo. Ik krijg gewoon schrik als ik naar de foto´s kijk. Geen bezoek van mij aan Indonesiè dus. Fijn dat je werk hebt en niet constant vakantie moet houden, hi.hi. Het lijkt me heerlijk zoveel zon te hebben. Hier is het weer eens knudde. Afgelopen weekend zouden we met Jos en Tiny een MG rit gaan rijden in Zwolle. Nou je kunt wel raden: Niet gegaan dus, lekker in Helmond rond blijven hangen en gezellig met z'n vieren uit eten geweest bij de Griek.

    Hier gaat alles verder z'n gangetje. Jochem (zoon van Gerrit) heeft inmiddels een vriendin; met alle perikelen daar om heen en Linette (dochter van Gerrit) is op 21 september getrouwd.

    Veel groetjes vanuit een regenachtig Nederland voor jou en Paul.

    Gerrit en Bonnie Ugen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Hallo Allemaal, Na een jaartje China wonen Paul en ik nu in Indonesie. Ik zal hier leuke verhaaltjes en foto's plaatsen om jullie allemaal op de hoogte te houden. Na Indonesie is nu Maleisie aan de beurt. Yvonne

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 24938

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2013 - 02 Oktober 2016

Een nieuw avontuur

01 December 2011 - 01 Januari 2013

Batam

Landen bezocht: