Batam Hills - Reisverslag uit Batam Centre, Indonesië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu Batam Hills - Reisverslag uit Batam Centre, Indonesië van Yvonne Schoovers - WaarBenJij.nu

Batam Hills

Door: yvonneschoovers

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Juli 2012 | Indonesië, Batam Centre

Hier op Batam zijn 8 zeer mooie golfbanen. Dat wisten we toen we hier naar toe gingen dus hebben we de golfclubs meegenomen! Paul heeft ooit wel eens een paar lessen gehad maar wilde wel weer opnieuw gaan beginnen met lessen. Ik ben een paar keer met Cindy naar de driving range geweest en heb met haar op de baan gespeeld. Allemaal gemakkelijk hier! Cindy had nog nooit een golfclub vast gehad. Je mag hier niet lopen, je krijgt een buggy en je eigen caddy mee. De caddies zijn allemaal jonge meiden, op deze baan allemaal gekleed in het groen, dan vallen ze niet zo op, op de fairways denk ik! Het was wel even wennen want je hoeft echt niets te doen, ze pakken je clubs, maken ze schoon, markeren je bal, repareren pitchmarks en harken bunkers. Ze noemden ons constant “sir”! Dat vonden we wel vreemd maar het blijkt dat iedereen voor veel Indo’s sir is ongeacht man of je man of vrouw bent. Er is ook geen verschil tussen hij en zij, iedereen is hier dia! Dat stelde ons wel weer gerust want we vroegen ons af of we er zo mannelijk uitzagen haha. Helaas net voordat ik met Cindy de baan opging, scheurde ik een spier in mijn arm, maar ja we hadden betaald dus ben toch maar gaan spelen! Het was 18 holes pure pijn, kon niet eens een club optillen, vroeg vaak of de caddy mijn shot wilde spelen, ach waarom niet, ze doen ook al het andere, of ik speelde met 1 arm! De volgende dag was de onderkant van mijn arm helemaal blauw en zeer pijnlijk. Rusten maar met die arm, dus golf was weer van de baan voor een aantal weken. Ik had ondertussen voor Paul wel lessen geregeld en hij is druk bezig zijn swing te verbeteren, hij gaat elke week braaf met een groepje mannen van zijn werk lessen. Leuk, dan kunnen we straks gezellig samen spelen! Er schijnt ook een dames club te zijn. Ze spelen elke week op een andere baan. Via Risma een collegaatje op mijn werk werd ik gevraagd om ook te komen spelen! Waarom niet? Mijn arm was ondertussen weer genezen en het is ook wel leuk om nieuwe mensen en banen te zien. Risma en ik vertrokken om half 8 naar Golfbaan Batam Hills. Een prachtige grote golfbaan helemaal in de sfeer van Egypte. Bij aankomst kwamen de caddies al aanrennen om de clubs aan te pakken. Hier droegen ze allemaal blauw. Wij gingen ons melden bij de balie en daar moest je een vingerdruk afgeven! Waarvoor weet ik nu nog niet maar we kregen een pas en alles wat je op die dag bestelde kwam daar op en bij het afrekenen werd alles tegelijk betaald. De andere dames waren ook al aanwezig en we gingen van start. Heel officieel, foto’s op de green, aankondiging met microfoon en toen van start met natuurlijk de buggy en de caddies. De dames zagen er bijzonder uit haha. Heel erg kleurrijk met alles door elkaar heen, strepen, sterren, kleuren. De regenboog was er niets bij maar het staat wel heel vrolijk! Ze zijn erg bang om bruin te worden dus hele lange kousen, armbeschermers, paraplu, caps en allemaal 2 handschoenen. De baan is prachtig, heel groen, veel mooie palmen en wij waren de enigen, lekker relaxed. Wel wat anders dan in Nederland waar je misschien een egeltje ziet, hier hele grote hagedissen, apen, roofvogels en natuurlijk grote insecten. Ik heb al een tijdje niet gespeeld dus het ging niet zo goed als ik had gehoopt maar de baan en het gezelschap maakte dat allemaal goed. Het was een hele gezellige ochtend. Na afloop was er ook nog een lunch die er bij inbegrepen zat en de prijsuitreiking. De dames vroegen of ik volgende week weer kwam en ik denk dat ik dat gezellig ga doen. Risma kan niet elke week mee want ze moet werken en het is te prijzig voor haar om elke week te spelen maar ik ken de meesten nu dus het lijkt mij wel leuk!


  • 20 Juli 2012 - 13:29

    Harrie:

    Alles avonturen Yvonne,het is iedere keer wat anders,wat zal het de volgende keer zijn.Hou maar een dagboek bij.Kijk uit en maak maar veel plezier,je bent een kind van je vader en ik kan het weten. groeten aan Paul, liefs harrie xx

  • 21 Juli 2012 - 02:19

    Geraldine:

    Hahaha, Sir, had je je snor laten staan? Hahahah, wat een grap zeg! Is alles weer goed met je arm? Dat is ook schrikken. Het lijkt mij ook erg leuk om te golfen, ik heb ook nog nooit en club in m'n hand gehad, dus (gezien mijn leeftijd nu....) misschien moet het maar eens gebeuren. Ik ga eens kijken of het hier in de buurt ook kan. Ik heb weer genoten van je verhaal Yvonne, lekker om te lezen!

  • 21 Juli 2012 - 06:56

    Pummie :

    leuk geschreven weer ,,hihi en wij doen alles om bruin te worden ,, kijk maar uit met je arm gr kusssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Hallo Allemaal, Na een jaartje China wonen Paul en ik nu in Indonesie. Ik zal hier leuke verhaaltjes en foto's plaatsen om jullie allemaal op de hoogte te houden. Na Indonesie is nu Maleisie aan de beurt. Yvonne

Actief sinds 21 Feb. 2012
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 24939

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2013 - 02 Oktober 2016

Een nieuw avontuur

01 December 2011 - 01 Januari 2013

Batam

Landen bezocht: